بهترین راه های ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان

ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان تاکتیک مهمی است که می تواند توسط کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای به دست آوردن و حفظ مشتریان، افزایش آگاهی برند و تمایز جایگاه آن نام تجاری در بازار مورد استفاده قرار گیرد. نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در اینجا چند راه برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد که می تواند به راحتی در برنامه کاری شما اجرا شود:

ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان

ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان،با در نظر گرفتن دیدگاه آنها

هنر ایجاد ارزش افزوده با توانایی دیدن کسب و کار شما از طریق چشم مشتریان شما آغاز می شود. در نظر بگیرید که این چه اهمیتی برای بازار هدف شما دارد و چگونه محصول یا خدمات شما به مشتریان سود خواهد رساند. چه مشکلی حل می شود، چگونه به آنها کمک می کند تا بر موانع غلبه کنند یا کارهایشان را بهتر انجام دهند؟
بسیاری از شرکت ها با تمرکز بر ویژگی ها به جای مزایا، فرصت را از دست می دهند. با تغییر تمرکز شما به ارائه محتوایی که بر نیازهای مشتریان متمرکز است، می توانید شروع به کمک کنید. ایجاد شخصیت مشتری برای ارائه اطلاعات در مورد مشتریان فعلی و آینده شما مفید است، اینکه بدانید چه چیزی برای آنها معنی دار است، به شما یک نقشه محتوایی می دهد که می توانید آن را ایجاد و به اشتراک بگذارید تا ارزش افزوده فراهم شود.

به طور مداوم برای بهبود رضایت مشتری کار کنید

اگر چه بحث در مورد اینکه آیا همیشه حق با مشتری است یا خیر همچنان ادامه دارد، اما عدم رضایت مشتری یک روش مطمئن برای جلوگیری از بازگشت آنها است.
بهبود رضایت مشتریان ، صرفا به بحث پشتیبانی محدود نبوده و میتواند در هر مرحله از فروش شما صورت گیرد. فرض کنید شما محصولی دارید که در کنار بسته بندی آن،یادداشتی به یاد ماندنی برای مشتریان دارید که تجربه جدیدی برایشان است.
این امر در کنار طراحی بسته بندی حرفه ای و محصول با کیفیت به همراه پشتیبانی خوب، میتواند منجر به افزایش فروش و همچنین ایجاد رضایت در مشتریان همراه شود که نهایتا ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان را در پی خواهد داشت .
همچنین میتوانید از همین طریق مشتریان را دعوت به ارسال اطلاعات برای شرکت در قرعه کشی و یا ارسال آفرهای بعدی کنید تا بتوانید طیف عظیمی از مشتریان وفادار برای خود ایجاد کنید .

ابزار های نظرسنجی

درخواست بازخورد صادقانه از طریق نظرسنجی ها به صورت منظم، شما را قادر می سازد انگشت خود را بر روی نیازهای مشتریان خود با کسب و کارتان نگه دارید و همچنین فرصتی برای نظارت بر هویت نام تجاری شما در بازار است.

ابزار نظرسنجی رایگان مانند Survey Monkey، و ابزارهای نظر سنجی مشابه با ارائه قالب های آسان برای استفاده و پاسخ های نامحدود برای اطمینان از اینکه شما می توانید بازخوردها را جمع آوری و بر اساس نتایج عمل کنید، بسیار موثر خواهد بود.
با بررسی این موارد میتوانید از شکست کمپین های تبلیغاتی نیز تا حدود خوبی جلوگیری کرده و بتوانید روی نیاز مشتریان خود متمرکز شوید .

مدل های بازاریابی را در استراتژی خود قرار دهید

همانطور که شما در جستجوی راه هایی برای ایجاد ارزش افزوده هستید، استفاده از مدل های بازاریابی محبوب می تواند به استراتژی شما کمک کند. برای کسب و کارهای کوچک و متوسط، مدل چهار Cs و ابزار تجزیه و تحلیل SWOT به شما کمک می کند بیانیه ارزش گذاری برند خود را توسعه دهید، نقاط فروش منحصر به فرد خود را تعریف کرده و حتی بر اساس روند بازار پیش بینی کنید که در متن زیر اشاره ای مختصر به ماتریس swot می کنیم:

ماتریس swot

ماتریس swot تشکیل یافته از 4 بخش:

  1. قوت ها
  2. ضعف ها
  3. فرصت ها
  4. و تهدید ها

میباشد که برای هر کسب و کاری بصورت اختصاصی باید پیاده سازی و بررسی شود.
تحلیل ماتریس swot کمک شایانی در شناخت بازار هدف و همچنین جذب مشتریان بیشتر از طریق عملیات بازاریابی به ما میکند و یک عمل تسهیلگر و ضروری در این حوزه است که در کمپین های تبلیغاتی نیز کاربرد فراوانی دارد. 4 بخش ماتریس در ادامه متن بطور خلاصه شرح داده میشود

تقسیم بندی ماتریس SWOT

مورد اول(قوت ها): بیان میدارد که کسب و کار و یا سازمان شما در چه حوزه هایی شایستگی و تمایز از رقبا دارد و به نوعی اشاره به مبحث مزیت رقابتی یا همان خلق ارزش برای مشتریان دارد.
نقاط قوت یک سازمان که عملا برای مشتریان ایجاد ارزش افزوده میکند، باید مورد توجه قرار گرفته و تقویت شوند تا همچنان کسب و کار شما گزینه جذابی برای مشتریان باشد.

مورد دوم(ضعف ها): ضعف های یک کسب و کار نیز همانند نقاط قوت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نقاط ضعف ما همان دلایلی است که مشتریان ما را انتخاب نمیکنند و به سمت رقبا میروند . البته باید به این نکته توجه داشت که به هیچ عنوان نمیتوان کل مشتریان را راضی نگه داشت منتهی این سرپوشی بر نقاط ضعف نیست و نقاط ضعف اشاره به مواردی دارد که درصد رضایت مشتریان ما را کاهش داده اند و این به وسیله ارزش افزوده خلق شده از سمت رقبا هم میتواند باشد که باید شناسایی و رفع شود

مورد سوم(فرصت ها): این مورد، شامل فرصت های جدیدی است که برای کسب و کار ما در این عصر تحول ایجاد شده تا بتوانیم از رقبا سبقت بگیریم،این فرصت ها باید در کسب و کار ها شناسایی شده و در ماتریس درج شود تا در برنامه شرکت قرار گیرد و خلاء توسط کسب و کار شما پر شود.

مورد چهارم(تهدید ها): تهدید ها شامل موارد داخلی یا خارجی هستند که میتوانند برای کسب و کار خطرناک باشند. مانند: شرایظ اضطرار،جنگ قیمتی توسط رقبا،مشکلات اقتصادی و… که این موارد نیز باید مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم ارزش افزوده مناسبی برای مشتریان خلق کنیم

ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی برای مشتری

کسب و کاری که برای مشتری تجربه ای به یاد ماندنی ایجاد میکند،میتواند به سرعت از موارد زیر بهره مند شود:

  • ارجاع دهان به دهان
  •  بررسی آنلاین مثبت
  • دعوت آنلاین دوستان برای خرید

این موارد دوستان و آشنایان مشتریانِ راضی را که تجربه به یاد ماندنی از کسب و کار ما داشته اند، با بالاترین درصدِ اعتماد و تبدیل به مشتری، به سمت کسب و کار ما روانه میکند.
هنگام شروع به کار، باید همه نقاط حساس کسب و کار خود را از اولویت بندی ابتدایی تا ارتباطات پس از خرید و نحوه به حداکثر رساندن ارزش افزوده برای مشتری در طول فرایند را در نظر بگیرید.
ایجاد یک تجربه خوب برای مشتری همچنین به شما اجازه می دهد تا روابط خود را با مشتریان خود برقرار کنید تا بتوانید در سطوحی ارتباط برقرار کنید که به سادگی فروش را تجربه کنید.

مهمتر از همه،کنار گذاشتن ارائه مدل های تجربه به یاد ماندنی مشتریان از کسب و کار شما به منظور ارائه ارزش غیر ممکن است.

ارائه این دسته از محتوا،بصورت غیر مستقیم روی فروش کسب و کار شما تاثیر فراوانی دارد و هیچ لزومی ندارد که ارزش پیشنهادی شما حتما به شکل کالا یا بصورت بسته بندی شده باشد.

منابع رایگان معجزه ای برای ایجاد ارزش افزوده

یک راهنمای رایگان PDF قابل چاپ و یا یک تقویم تجاری شرکت، به عنوان منابع رایگان یک راه عالی برای ایجاد ارزش افزوده می باشد و توانایی نام تجاری شما را برای ارائه “خدمات کوچک اضافی” به مشتریان نشان می دهد. منابع رایگان همچنین می توانند به عنوان یک ابزار مفید برای کمک به رشد آگاهی نام تجاری کسب و کارهای کوچک و بازار هدف محصولات و خدمات مختلف به کار برده شود.

برای فروشگاه های ساختمانی، تصور کنید موارد تبلیغاتی شما می تواند در کنار طرح لوگوی شرکت شما در فروشگاه ارائه شوند. شرکت هایی با حضور آنلاین می توانند فرم ثبت نام سفارشی را برای تشویق بازدیدکنندگان برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیشنهادات و تبلیغات ویژه استفاده کنند. به یاد داشته باشید، هرچند ممکن است چیزی را به صورت رایگان ارائه دهید، اما باید به بازار شما ارتباط داشته باشند و همیشه با هدف کلی برند شما سازگار باشند.
“یک طرح خوب یک شغل خوب را نشان میدهد”

12 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =