طراحی بسته بندی

با توجه به اینکه دید بصری مردم از طبیعت گرفته شده است به نظر شما چه چیزی شرکت های مختلف را از هم متمایز می کند؟ واقعیت این است که شرکت های ارائه کننده کالا خوب می دانند با کمک طراحی بسته بندی حرفه ای می توانند نظر مشتریان را جلب کنند. در حالی که یک لوگوی جذاب و حرفه ای نیز نقش مهمی را در بسته بندی محصول ایفا می کند اما در کسب و کارهایی که با فروش کالا درگیر هستند، هیچ چیز نمی تواند به اندازه یک طراحی بصری چشمگیر برای مشتریان جالب باشد که این تلفیقی از یک طرح لوگوی حرفه ای و یک طرح بسته بندی جذاب است .

طراحی بسته بندی+ اهمیت طراحی بسته بندی برای برند

آنچه در این مطلب خواهید خواند نمایش

جذب مشتریان با طراحی بسته بندی حرفه ای

مشتریان بیش از هر چیز به محصولاتی خوب نگاه می کنند که طراحی بهتری داشته باشند. بسته بندی که حرفه ای طراحی شده باشد به جذب مشتریان بیشتر کمک بسزایی می کند. اهمیت طراحی بسته بندی این است که بخش اصلی در بازاریابی محصول و فروش را تضمین می کند. همچنین بخش اصلی دیگر ارتباط بین لوگو و بسته بندی می باشد. این حس را می‌توان از طریق رنگ‌ها، فونت‌ها و بافت به‌کار رفته در بسته بندی به مشتری منتقل کرد. یک طراحی موفق بسته بندی می‌تواند عناصر داستانی که پشت برند محصولات شما وجود دارد را به ‌خوبی نمایش دهد و یک طرح عالی پا را از این حد فراتر می‌گذارد. این بدین معنی است که اساساً مشتریانی که به یک بسته بندی علاقمند می شوند در دفعات بعدی نیز آن را به خاطر دارند و خرید می کنند.

ذهن انسان طراحی شده است برای فیلتر کردن و به یاد داشتن چیزهای خاص و اگر شما بتوانید نگاه بیننده را به محصول جذب کنید به موفقیت دست پیدا کرده اید. طراحی بسته بندی باید با تقاضای خریداران در ارتباط باشد و تا بتواند در بازار رقابت از محصولات مشابه پیشی بگیرد.

این مورد مستلزم تسلط بر مفاهیم طراحی در این حوزه میباشد و باید از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا بتواند مورد توجه مشتریان قرار گرفته و در بازار، محصول ما را از سایر رقبا جدا کرده و منحصر به فرد سازد .

هویت و شخصیت برند،نهفته در بسته بندی

یک طرح بسته بندی خوب با طرح خلاقانه در عین حال که محصول شما را به خوبی نمایش می دهد می تواند هویت و شخصیت شرکت شما را به طور مثبتی معرفی کند. با این حال، طرح بسته بندی بیش از این است که فقط برای مخاطبانش جذاب به نظر برسد و مسئله مهم تر این است که باید بتواند اطمینان مشتریان را حاصل کند. در پشت طراحی هر محصول یک علم کامل وجود دارد. شکل خود بسته محصول و قابلیت مورد استفاده آن باید طوری باشد که به راحتی فراموش نشود.

به عنوان مثال، یکی از مهمترین چیزهایی که باید به یاد داشته باشید طراحی بسته بندی خلاقانه و مرغوبیت محصول مورد نظر می باشد. در صورتی که نتوانید این مرحله را به خوبی انجام دهید، محصول شما هر چقدر هم حرفه ای چاپ شده باشد در نگاهی اجمالی به چشم نمی آید و برای مشتریان جالب نخواهد بود. طراحی حرفه ای بسته بندی محصولات همواره اولین نقطه‌ی ارتباطی مشتری با محصول شما است. این به معنی آن است که یک بسته بندی زیبا با طراحی خلاقانه می‌تواند یک نفر را ترغیب کند تا بابت محصولی که قبلاً در مورد آن نشنیده است یا هیچ اطلاعاتی از  عملکرد و کیفیت آن ندارد، پول بپردازد.
یک بسته بندی خوب باید دارای ویژگی های:

  • استحکام( در موقعیت های مختلف قابل حمل باشد و آسیبی به آن نرسد)
  • جاذبه(از نظر طراحی، خاص و متفاوت باشد تا بتواند مشتریان را جذب کند)
  • ترویج (بتواند در بازار، برند را ترویج داده و به نمایش بیشتر آن کمک کند)
  • تسهیل تصمیم خرید (مشتریان به راحتی دست به خرید محصول مورد نظر بزنند)
  • و تفکیک (به راحتی قابل تفکیک با طرح های رقبا باشد)

بوده و بتواند در قالب یک پکیج کامل با رعایت همه این موارد، به بازار و مشتریان عرضه شود .

اهمیت طراحی بسته بندی

مطالعات بسیاری بر روی اهمیت طراحی بسته بندی انجام شده است و نتیجه ای که حاصل شده بیانگر این است این است که بسته بندی جذاب و خلاقانه فروش را تسهیل می بخشد. آنچه مردم بیشتر از هر چیز دیگر می خواهند دریافت اطلاعات به شیوه ای سریع و ساده است. اگر چه جلب توجه مشتریان شما به وسیله بسته بندی حرفه ای شروع می شود، اما به وضوح نشان دادن آنچه در مورد محصول است، از اهمیت زیادی برخوردار است. چیزی که شرکت ها می خواهند این است که مردم را به خرید محصولات خود ترغیب کنند.

آنها نمی خواهند مردم خرید یک محصول رقابتی را ترجیح دهند تنها به این دلیل که صرفاً اطلاعات آن محصول دیگر را می توان با سرعت بیشتری پیدا کرد. اطلاعات بسته بندی محصول را می توان به روش های مختلفی مورد توجه قرار داد. بحث اصلی در مورد ویژگی های محصول است مثل وزن، فواید، تاریخ مصرف، راهنمایی برای استفاده و پیام های دیگر بسته بندی که با نحوه استفاده ارتباط دارد و باید به درستی روی محصول درج و طراحی شوند تا مشتریان به راحتی بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

به نقل از سایت asadvertising ، به گفته مارتی نویمایر در کتاب خود با نام تجاری گپ:

 “یک طراحی بسته بندی برای خرده فروشی آخرین و بهترین فرصت برای فروش است.” با توجه به اینکه همه برند ها با کالا سر و کار ندارند و همه محصولات خرده فروشی نمی شوند ، واقعیت این است که هنگام صحبت از تصویر برند ، طراحی محصول و بسته بندی بسیار حیاتی است. در نظر بگیرید که بیش از نیمی از خریدها بر اساس احساسات انجام می شود ، به ویژه هنگامی که مشتری مطمئن نیست و باید بین دو مارک کالا یکی را انتخاب کند.

صداقت در طراحی!

مشتریان همچنین از محصول شما انتظار صداقت و صحت دارند. به عبارت دیگر، آنها می خواهند بدانند طرحی که جلوی چشمشان است، بدون شک همان محصولی است که در داخل بسته بندی وجود دارد و دروغی در کار نیست!.

برای اینکه این اتفاق بیافتد، شرکت ها باید همیشه اطمینان حاصل کنند که بسته بندی طراحی شده آنها حس اعتماد را به مشتریان القا می کند. بسته بندی خوب می تواند شخصیت شرکت را منعکس کند.

هیچ شکی نیست که لوگوی شرکت شما نقش زیادی در بازاریابی ایفا می کند اما با قابلیت ارائه یک محصول با بسته بندی جذاب برای مشتریان قابل مقایسه نمی باشد. مشتریان می خواهند از خرید محصول مورد نظر خود رضایت داشته باشند. فراموش نکنید طراحی بسته بندی اولین چیزی است که مصرف کنندگان را به سمت محصول و انتخاب آن جلب می کند.

طراحی بسته بندی توسط تیم طراح گرافیک

طراحی بسته بندی خرما
طراحی بسته بندی خرمای مرسو تاپ
طراحی بسته بندی خرما
طراحی بسته بندی خرمای مرسو تاپ
طراحی بسته بندی فویل
طراحی بسته بندی فویل پنگوئن نقره ای
طراحی بسته بندی فویل پنگوئن نقره ای
طراحی بسته بندی فویل پنگوئن نقره ای
طراحی بسته بندی زعفران دادار
طراحی بسته بندی زعفران دادار
طراحی بسته بندی زعفران
طراحی بسته بندی زعفران دادار
طراحی بسته بندی زعفران
طراحی بسته بندی زعفران دادار
طراحی بسته بندی پنیر پیتزا
طراحی بسته بندی پنیر پیتزا کسری
طراحی بسته بندی سیب زمینی سرخ شده
طراحی بسته بندی سیب زمینی سرخ شده کسری
طراحی بسته بندی نان خرمایی
طراحی بسته بندی نان خرمایی بیتوته
طراحی بسته بندی ابر ماشین شور
طراحی بسته بندی ابر ماشین شور اونیکس

معجزه‌ای به نام بسته بندی محصول

بسته بندی به غیر از یک پوشش برای محصول یک عنصر خلاقانه و یک کار هنری برای جلب توجه مخاطب و فروش یک محصول است. به طور کلی اهداف مختلف بسته‌بندی شامل محافظت از کالا، آماده سازی برای حمل و نقل، توزیع، انبارکردن و فروش است. در کاربردهای فنی، مهارت‌های علمی و مهندسی مورد توجه هستند اما در موضوع بازاریابی، متخصصان باید درک هنری و پیش‌بینی رفتار مخاطب را داشته باشند.

طراحی بسته بندی

اولین ارتباط بصری که میان مشتری و کالا به وجود می‌آید، از طریق بسته بندی شکل گرفته و نامناسب بودن آن باعث ایجاد تاثیرات منفی در ذهن مخاطب می‌شود. این تاثیرات در حد تاثیر رفتار زننده فروشنده بر مشتری قدرتمند هستند. اما بسته بندی مناسب می‌تواند با ایجاد ارتباط بصری کارآمد، اطلاعات مفیدی از محصول در اختیار مخاطب قرار دهد.

رابطه بسته بندی و تبلیغات

امروزه تمامی برندها برای انتشار پیام‌های تبلیغاتی خود، از روش‌های متنوعی مثل بروشور، پوستر، رسانه‌های رادیو و تلویزیون، سینما، بیلبورد، نمایشگاه‌ها، فضای دیجیتال و … استفاده می‌کنند، اما یکی از مهم‌ترین موارد برای رسیدن به چنین هدفی، طراحی بسته بندی حرفه ای است.
به این موضوع فکر کنید که محصولات شما در چه جاهایی قرار است دیده شود؟ طراحی بسته بندی با توجه به رنگ، سایز و تمام اصولی که اشاره کردیم، اهمیت دارد و یک محتوای تبلیغاتی محسوب می‌شود. وظیفه تبلیغات، حک کردن محصول شما در ذهن مشتری است، اما برندهای زیادی وجود دارند که به واسطه طراحی زیبای بسته بندی‌ها، توانسته‌اند جایگاه ثابتی در ذهن مخاطبان به دست بیاورند. در نتیجه بسته بندی، نقشی اساسی در تبلیغ محصولات دارد.
طراحی بسته بندی خلاقانه

آشنایی با لایه‌های بسته بندی

هر بسته بندی از لایه مختلف تشکیل شده است که با توجه به نوع محصول، ممکن است به یک یا تمام این لایه‌ها نیاز داشته باشید.

  1. لایه خارجی:‌ اولین لایه‌ای که در مقابل چشم مشتری قرار می‌گیرد و از محصول در مقابل آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. منظور جعبه‌هایی است که برای باکس کردن چند محصول استفاده می‌شود یا پلاستیک‌هایی که برای حمل آن‌ها در نظر گرفته می‌شوند
  2. بسته بندی کالا: دقیقا همان لایه‌ای است که بیشتر افراد با شنیدن نام بسته بندی، به آن فکر می‌کنند مثل بسته بندی اسباب بازی‌ها یا بطری یک نوشیدنی
  3. لایه داخلی: این لایه در دل لایه‌های قبلی قرار گرفته و با هدف محافظت از کالا استفاده می‌شود. این لایه معمولا از جنس کاغذ، فوم یا ضربه‌گیر ساخته شده و از تکان خوردن محصول داخل بسته بندی، جلوگیری می‌کند. همچنین کیسه‌های محافظت از مواد غذایی در برابر رطوبت و … جزء این دسته محسوب می‌شوند.

طراحی بسته بندی حرفه ای

اصول طراحی بسته بندی ایده‌آل

به طور کلی 7 اصل اساسی وجود دارد که با رعایت آن، چشم مشتریان به محصول شما خیره خواهد شد. این اصول به عنوان استانداردهای بسته بندی شناخته می‌شوند و توجه به آن نه تنها مزیت نیست، بلکه جزء واجبات است.

شکل و سایز

یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی بسته بندی، به کار بردن شکل و سایز  استاندارد است. در واقع بسته بندی محصولات باید به شکلی انجام شود که کمترین فضا را در حمل و نقل اشغال کند و مشتری برای جابه‌جایی آن به مشکل بر نخورد. به عنوان مثال، یکی از شرکت‌های فروش گل، برای جلوگیری از آسیب‌ در حین حمل و نقل، جعبه‌هایی را طراحی کرده بود که در آن گل‌ها را از سقف آویزان می‌کردند. در این میان، خلاقیت به عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت مطرح می‌شود.

استحکام و مقاومت در برابر آسیب‌های فیزیکی

پیش از طراحی بسته بندی محصولات، به این نکته توجه کنید که از چه طریقی قرار است منتقل شوند؟ چقدر زمان برای رسیدن محصول به دست مشتری لازم است؟‌ با توجه به نوع محصول، بسته بندی باید به شکلی انجام شود که مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های فیزیکی داشته باشد و حتی در موارد لازم مثل مواد غذایی، از نفوذ رطوبت زیاد جلوگیری کند.

تجزیه پذیری و قابلیت بازیافت

یکی از مواردی که اخیرا تمامی سازمان‌های داخلی و سازمان بهداشت جهان بر آن تاکید دارد، قابلیت بازیافت و تجزیه شدن بسته بندی محصولات است. برای رسیدن به چنین استانداردی، باید از متریالی استفاده شود که ماندگاری زیادی در محیط ندارد یا قابل بازیافت است. با درج این موضوع روی بسته بندی، شاهد تغییر میزان فروشتان خواهید بود.

طراحی گرافیکی جذاب

یکی از مهم‌ترین اصولی که در طراحی بسته بندی باید به آن توجه کنیم، زیبایی ظاهری است. برای این کار باید به موارد متعددی مانند تناسب میان رنگ محصول و بسته بندی توجه شود. در واقع طراحی خوب، نشان‌دهنده ارزش خرید خواهد بود. همچنین فونت‌ها و نوشته‌های درج شده روی بسته بندی باید خوانایی بالایی داشته باشند؛ همچنین میزان خوانایی نباید تحت تاثیر رنگ پس زمینه قرار بگیرد. برای رسیدن به نتایج بهتر، هر رده محصول می‌تواند طراحی منحصر به فرد خود را داشته باشد.

توجه به سلایق فروشندگان

اگر محصول شما جزء مواردی است که باید از طریق فروشگاه‌های مربوط به دست مشتریان برسند، ناچار خواهید بود به سلیقه فروشندگان نیز توجه داشته باشید. چراکه برخی فروشندگان حاضر نیستند محصولاتی را تهیه کنند که به دکوراسیون آن‌ها، لطمه می‌زند.

نوع محصول

مهم‌ترین عاملی که در تعیین چگونگی بسته بندی تاثیر دارد، نوع محصول است. مثلا در محصولاتی مانند ادکلن، فاکتور زیبایی نسبت به هر مورد دیگری در اولویت قرار دارد. اما در مواد غذایی، بهتر است بسته بندی به شکلی انجام شود که محتویات آن قابل مشاهده باشد.

اصول طراحی بسته بندی

 در طراحی بسته بندی به چه مواردی توجه کنیم؟

بعد از آن که با اصول کلی طراحی بسته بندی محصولات آشنا شدیم، نوبت به نکاتی می‌رسد که رعایت آن، کیفیت کار نهایی را افزایش خواهد داد. تمام این نکات در جهت جلب توجه حداکثری مشتریان، اثرگذاری و افزایش فروش معرفی می‌شوند. شرکت طراح گرافیک با رعایت این اصول و نکاتی که در ادامه آورده شده، توانسته بهترین عملکرد را در طراحی انواع بسته بندی داشته باشد و رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند.

شناخت پرسونای مخاطب

برای آن که بسته بندی محصولتان به بهترین شکل ممکن طراحی شود، باید مخاطب خود را به درستی بشناسید و بر اساس خواسته‌ها و علایق وی عمل کنید. برای این کار باید به این نکته توجه کنید که بیشتر مشتریان شما از چه قشری هستند و چه ویژگی‌های اخلاقی دارند؟ با پاسخ دقیق به این سوال، سلیقه مخاطب هدف خود را بشناسید و بر اساس آن عمل کنید.

پرهیز از طرح‌های شلوغ و پیچیده

عده‌ای تصور می‌کنند که برای تاثیرگذاری بیشتر، باید از طرح‌های پیچیده و شلوغ استفاده کنند؛ به طوری که گاهی مشتریان متوجه نمی‌شوند که آن را از کجا باز کنند. برای جلب توجه حداکثری مخاطب، از طرح‌های ساده و قابل فهم استفاده کنید.

یونیک و خاص بودن

این نکته برای موفقیت در ارائه هر نوع محصول و خدماتی حائز اهمیت است و طراحی بسته بندی از آن مستثنی نیست. طراحی جعبه و بسته بندی باید یونیک و منحصر به شما باشد تا وجه تمایز آن نسبت به سایر محصولات مشابه مشخص شود. مهم‌ترین عامل دستیابی به این امر، استفاده از خلاقیت است.

ارائه پیام برند به بهترین شکل

شاید بسیاری از طراحان به این مورد توجه نداشته باشند، اما هر خریداری پیش از انتخاب محصول مورد نیاز، از خود سوال می‌کند که این محصول چیست؟ چه برندی آن را تولید کرده است؟ چگونه باید از آن استفاده کرد؟ نسبت به نمونه‌های مشابه چه مزیتی دارد؟ در واقع فرایند پاسخ به این سوالات در ذهن مشتری، تنها به 5 ثانیه زمان احتیاج دارد. پس طراحی بسته بندی باید به شکلی انجام شود که مشتری در این زمان بتواند پیام شما را دریافت کند.ارائه پیام برند توسط طرح بسته بندی

توجه داشته باشید که شکل بسته بندی نباید مشتری را به اشتباه بیندازد و آن را با محصول دیگری اشتباه بگیرد. به عنوان مثال نباید آب معدنی را طوری بسته بندی کنید که مشابه یک آبمیوه به نظر برسد، مگر آن که قصد و هدفی از انجام این کار داشته باشید.

رعایت صداقت با مشتری

اشتباهی که در عملکرد شرکت‌های زیادی به خصوص در کشورمان دیده می‌شود، عدم رعایت صداقت با مشتریان است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که محصولی خریداری کنید، اما عکس روی بسته بندی با واقعیت، 180 درجه تفاوت داشته باشد. این شرکت‌ها تصور می‌کنند با چنین کاری، نظر مشتری را به خود جلب می‌کنند اما نتیجه آن چیزی جز نا امیدی نیست و تبلیغ منفی محسوب می‌شود.

طراحی منحصر به هر محصول

اگر جزء برندهایی هستید که چند محصول متنوع ارائه می‌دهید، بهتر است برای هر کدام، از یک طراحی مخصوص استفاده کنید. به عنوان مثال یک شرکت تولید آبمیوه را در نظر بگیرید. هر کدام از محصولات این شرکت، باید طراحی خاصی تحت عنوان برند داشته باشند تا مشتری بتواند تفاوت آن‌ها را درک کند. توجه به این فاکتور در طراحی هر نوع بسته بندی و جعبه‌ای حائز اهمیت است. البته این به معنای فراموشی هویت بصری برند نیست و از نظر ساختاری،هویت و رنگ سازمانی برند در کلیه طراحی ها باید مدنظر قرار گیرد

رعایت اصول طراحی پشت و جلوی بسته بندی محصول

بر اساس اصول طراحی بسته بندی، بخش جلویی باید به جذب بیشتر مشتریان کمک کند و بخش پشتی آن باید اطلاعات مهم و مزایای محصول را در بگیرد. این اطلاعات باید با سایزی مناسب و فونتی خوانا منتقل شوند. البته در بعضی موارد، نیازی به درج اطلاعات نیست که این موضوع به نوع محصول بستگی دارد.

یادداشت قدردانی از مشتریان

یکی از ایده‌هایی که به جلب رضایت خریدار و تبدیل وی به یک مشتری وفادار کمک می‌کند، گذاشتن یک یادداشت تشکر داخل جعبه است. البته لازم نیست این یادداشت خیلی طولانی و عجیب باشد، بلکه چند جمله کوتاه کافی است تا احساس صمیمیت بین شما و خریدار به وجود بیاید.

درج لوگوی برند روی بسته بندی

یکی از مواردی که برای مشتریان هنگام خرید اهمیت دارد، مشاهده لوگوی شرکت روی بسته بندی محصول است. زیرا لوگو نشان دهنده هویت و اعتبار شرکت شما بوده و رعایت آن می‌تواند به جذب بیشتر مشتری کمک کند. از طرفی دیگر، لوگو باعث افزایش اعتماد مشتریان و ماندگاری محصول در ذهن خواهد شد.

طراحی بسته بندی خلاقانه آدیداس

نمونه‌های خلاقانه بسته بندی در جهان

اگر بگوییم یکی از عوامل موفقیت بسیاری از برندهای شناخته شده در جهان به خاطر نوع طراحی بسته بندی محصولاتشان است، به هیچ عنوان اغراق نکرده‌ایم. حتی در بسیاری از مواقع، نام این برندها با شکل بسته بندی‌هایشان در ذهن ما نقش می‌بندد. در ادامه مطلب قصد داریم تعدادی طراحی‌های بسته بندی محصولات برندهای برتر جهان در زمینه‌های مختلف را بررسی کنیم.

ما در مجموعه طراح گرافیک، سعی می‌کنیم با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا، بسته بندی‌های سفارشی را طراحی کنیم. ما با رعایت تمام اصول بنیادین و به کار بردن خلاقیت، طرح‌هایی را به مشتریان ارائه می‌دهیم که نمونه آن در هیچ‌جایی قابل یافت نباشد.

استفاده از شعار یا تگ لاین

استفاده از شعار یا تگ لاین از جمله مواردی است که در قسمت ناخودآگاه ذهن مخاطب ماندگار شده و تاثیر زیادی در انجام خرید دوباره از شما خواهد داشت. برتی مثال می‌توان به شعار “به همین سادگی به همین خوشمزگی” اشاره کرد که روی تمام بسته بندی‌های شرکت پودر کیک رشد درج شده است؛ یا برند نایک که از یک تگ لاین ساده مثل “Just Do It” استفاده می‌کند.
طراحی بسته بندی نایکی

سادگی در عین تاثیرگذاری

همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، سادگی یک از فاکتورهایی است که افراد بی تجربه به آن توجه ندارند. شاید با نام بردن یک نمونه، بهتر متوجه منظور ما شوید. اگر به جعبه گوشی‌های شرکت اپل توجه کنید، هیچ طرح عجیب و پیچیده‌ای در آن وجود ندارد، اما همواره به عنوان یک برند لوکس با طراحی بسته بندی زیبا شناخته می‌شود.

طرح بسته بندی اپل

استفاده از اشکال خلاقانه

همانطور که تجربه کرده‌اید، بیشتر بسته بندی‌های رایج در میان برندها، به شکل مربع با مستطیل هستند. با توجه به این موضوع، می‌توانید از شرایط استفاده کنید و طرحی خلاقانه ارائه دهید. به عنوان مثال شرکت Pringles از جعبه‌های استوانه‌ای برای برای بسته بندی چیپس‌های خود استفاده می‌کند که متناسب با برش چیپس‌ها ساخته شده‌اند. حتی می‌توانید از طرح‌های طبیعی متناسب با محصولتان استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از شرکت‌های فروش آجیل، برای نمایش طبیعی بودن محصولات خود، از جعبه‌هایی با طرح پوست درخت استفاده می‌کند.

طرح بسته بندی Pringles

استفاده از تم‌های رنگی برای معرفی محصول

استفاه از تم‌های رنگی در طراحی بسته بندی محصولات می‌تواند تا حد زیادی مقدار جذابیت آن را افزایش دهد. این کار از خستگی چشم جلوگیری کرده و میل به دنبال کردن را در مخاطب افزایش می‌دهد. البته بهتر است از چند رنگ که با یکدیگر ارتباط بصری دارند، استفاده کنید؛ زیرا تنوع بالای رنگ موجب سردرگمی خریداران شده و تشخیص نوع محصول را دشوار می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به شرکت تولید نان تست Golden Toast اشاره کرد. مشتریان این شرکت با دیدن رنگ بسته بندی و بدون خواندن اطلاعات آن، نوع محصول را تشخیص می‌دهند.

طراحی بسته بندی شرکت تولیدی نان تست

روایت یک داستان واقعی یا فانتزی

در طراحی بسته بندی برخی برندهای معتبر جهانی، شاهد روایت یک داستان فانتزی یا واقعی هستیم.امروزه داستان سرایی یکی از بهترین راه های برای جذب مخاطبان و معرفی برند است. برای مثال می‌توان به برند معتبر و شناخته شده “قهوه ریو” اشاره کرد. این شرکت با درج تمبر و مهر و مو‌م‌های بین‌المللی، این پیام را به مخاطبان خود می‌رساند که دانه‌های قهوه آن، از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند و از سراسر جهان جمع ‌آوری شده‌اند.

داستان سرایی با طراحی بسته بندی

استفاده از مواد طبیعی

 امروزه استفاده از متریال‌های طبیعی مثل الیاف و کاغذ در طراحی بسته بندی بسیار رایج شده که علاوه بر جذابیت و منحصر به فرد بودن، تاثیر به سزایی در حفظ محیط زیست دارند. در واقع مواد پلاستیکی و غیرقابل بازیافت باعث ایجاد آسیب‌هایی جدی در طبیعت می‌شوند. در حال حاضر شرکتی به نام راندیل ایرن (Roundeel Eieren) از جعبه‌هایی کاغذی برای بسته بندی تخم‌مرغ‌های خود استفاده می‌کند.

طراحی بسته بندی طبیعی

بسته بندی‌های کاربردی

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها برای تولید بسته بندی‌های خود، از طرح‌هایی استفاده می‌کنند که پس از مصرف، بازهم قابل استفاده باشند. این مورد بیشتر در برندهای مواد غذایی دیده می‌شود اما چند نمونه داخلی نیز وجود دارد که می‌توان به آن اشاره کرد. بسیاری از خانم‌های خانه‌دار، از بسته بندی بستنی کیلویی‌های شرکت کاله برای ذخیره مواد غذایی سرخ شده در فریز استفاده می‌کنند.

وفاداری به ریشه‌ها

بهتر است عامل شناخته شدن برند خود را در طراحی بسته بندی نمایش دهید. به عنوان مثال بیشتر شرکت‌های تولید کرم پوست، از رنگ‌های نزدیک به پوست انسان استفاده می‌کنند و در صورت ارگانیک بودن، از عناصر طبیعی مثل برگ گیاهی خاص یا برشی از یک میوه استفاده می‌کنند تا حس طبیعت را به مخاطب القا کنند.

از تصاویر جالب استفاده کنید

سعی کنید از تصاویری روی بسته بندی محصولاتتان استفاده کنید که کمتر دیده شده . خیلی خاص هستند. همین موضوع باعث جلب توجه مخاطبان و به یاد ماندن برند شما در ذهن خواهد شد. به عنوان مثال خیلی از شرکت‌ها از جمله چیتوز، یک کاراکتر کارتونی برای خود طراحی کرده‌اند که علاوه بر جذابیت ظاهری، باعث شناخته شدن برند می‌شود.

خنده روی لب مشتریان بیاورید

هیچ ایرادی ندارد اگر کمی شوخ طبع باشید و آن را به طراحی به طراحی بسته بندی‌های محصول خود منتقل کنید. اگر می‌توانید کاری کنید که مشتریان با دیدن آن کمی بخندند، حتما آن را انجام دهید. یکی از شرکت‌های تولید کننده قلموی نقاشی، در انتهای دسته، یک صورتک نصفه طراحی کرده که برس‌های آن، حکم سیبیل این فرد را دارند. چنین ایده‌ای موجب به یاد ماندن هر چه بیشتر برند شما خواهد شد.

حتی شرکت نایک برای بسته بندی کتونی‌های Air Max خود، از جعبه‌های مرسوم کتونی استفاده نکرده است، بلکه این محصول در کیسه هوا بسته بندی شده است. این ایده خلاقانه باعث می‌شود که محتوی بسته کامل دیده شود و در عین حال با سایر نمونه‌های مشابه، متفاوت باشد.

طراحی بسته بندی متفاوت

هنر را به بسته بندی خود اضافه کنید

می‌توانید با کمی خلاقیت کاری کنید که طراحی بسته بندی محصولتان به موضوع مرتبط دیگری اشاره کند. به عنوان مثال شرکت Cornie pant هدفون‌های خود را به شکلی در بسته خود قرار داده که شبیه به نت‌های موسیقی شده است. سه بعدی بودن این نوت‌ها باعث افزایش جذابیت و ماندگاری در ذهن مخاطبان می‌شود. همچنین از مواد عجیب دیگری در آن استفاده نشده و صرفا به یک تکه کارتن متصل شده‌اند. همین مساله موجب شده که قیمت پایانی این نوع بسته بندی، بسیار مقرون به صرفه باشد اما جذابیت بالایی نیز ارائه دهد.

طراحی بسته بندی خلاقانه

طراحی بسته بندی صادراتی

طراحی بسته بندی برای صادرات از جنبه های مختلفی دارای اهمیت است و باید مورد بررسی قرار گیرد تا طرحی که خروجی گرفته میشود،دارای کلیه استاندارد های مربوطه باشد و برای کشورهای مقصد با بهینه ترین حالت ممکن در دسترس باشد . استاندارد های لازم برای طراحی بسته بندی صادراتی و دلیل اهمیت آن را در این مطلب از سایت طراح گرافیک میتوانید مطالعه کنید

هزینه طراحی بسته بندی

به طور کلی هزینه‌های طراحی بسته بندی شامل دو قسمت می‌شود:

  • هزینه‌هایی که یکبار پرداخت می‌شوند: مواردی همچون دستمزد طراحی، ساخت کلیشه، تنظیمات مربوط به چاپ و … جزء هزینه‌هایی هستند که فقط یکبار در همان ابتدای انجام کار پرداخت می‌کنید و تا طراحی‌های دیگر نیازی به آن نخواهد بود
  • هزینه‌های متغیر: هزینه مواد اولیه و دستمزد افراد جزء مواردی هستند که در هر بار سفارش باید پرداخت شوند. همانطور که می‌دانید، تولید هر نوع بسته بندی به همراه موارد جانبی مثل چسب، فوم و … هزینه‌هایی دارند و علاوه بر آن به نیروی کاری نیاز دارید که محصول را داخل بسته بندی قرار دهند.

طراحی بسته بندی جزء مواردی نیست که با هزینه کمتر به موفقیت ختم شود. گاهی اوقات اگر کمی بیشتر هزینه کنید، در رقابت با رقیبان خود پیش می‌افتید و سود بیشتری به دست می‌آورید. در واقع فروش بیشتر، سود بیشتری نسبت به صرفه جوبی برای شما خواهد داشت.

طراحی بسته بندی خلاق

تجربه خدمات ممتاز طراحی بسته‌بندی با طراح گرافیک

تا اینجا با اصول اساسی که در طراحی هر نوع بسته بندی باید رعایت شوند، آشنا شدید و به اهمیت آن در گسترش کسب و کار و افزایش فروش پی بردید و چندین طرح خلاقانه که توسط برندهای بزرگ جهان به کار گرفته شده‌اند را نیز مشاهده کردید تا متوجه اهمیت خلاقیت در این کار شوید.

تیم طراح گرافیک ارائه دهنده خدمات طراحی و چاپ بر اساس به روزترین متد‌های طراحی دنیا است. کیفیت، سرعت و پیشتیبانی آنلاین از جمله اهدافی است که در ارائه خدمات به آن توجه می‌کنیم تا رضایت حداکثری مشتریان را جلب کنیم. تمامی خدمات طراحی به صورت آنلاین و بر اساس استانداردهای طراحی و چاپ انجام شده و فایل نهایی از طریق روش دلخواه برای شما ارسال خواهد شد.

چرا طراحی بسته بندی مهم است ؟

اولین ارتباط بصری مشتری با محصولات فیزیکی،از طریق بسته بندی شماست.پس طراحی بسته بندی از اهمیت بسیار زیادی برای شرکت ها برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

زمان انجام پروژه های بسته بندی چند روز است؟ آیا امکان انجام پروژه بصورت فورس وجود دارد ؟

زمان طراحی بسته بندی کاملا وابسته به نوع بسته بندی و نیاز شماست . انجام پروژه بصورت فورس با توجه به حجم پروژه، امکان پذیر میباشد

هزینه طراحی بسته بندی چقدر است ؟

هزینه طراحی بسته بندی با توجه به نوع پروژه،مقدار زمان مورد نیاز برای طراحی و تعداد فرم های درخواستی متفاوت بوده و بعد از ارائه دقیق ابعاد و نیاز شما،اعلام قیمت توسط کارشناسان مجموعه صورت میپذیرد

آیا خدمات چاپی نیز ارائه میشود؟

بله در حوزه خدمات چاپی،چاپ کلیه اقلام از جمله بسته بندی با بالاترین کیفیت و کمترین اختلاف رنگ در چاپ با نظارت کامل کارشناسان فنی مجموعه قابل انجام میباشد

فایل نهایی به چه شکلی ارسال میشود؟

فایل نهایی بصورت تک لایه، با بالاترین کیفیت و مناسب برای چاپ خدمت شما ارسال میشود.

16 پاسخ
  1. علی موحدی گفته:

    سلام و خسته نباشید مطلب جامع و کاملی بود ممنون . عذرمیخوام با توجه به تاثیرگذاری طرح لوگو در بسته بندی ها،خدمات طراحی لوگو رو هم در کنار این خدمت ارائه میدید ؟
    لطفا در صوورت ارائه خدمات ، اعلام فرمایید
    با تشکر
    موحدی

    پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =