چرا نام تجاری برای راه اندازی یک تجارت مهم است؟

چرا نام تجاری برای راه اندازی یک تجارت مهم است؟انتخاب نام تجاری برند به چندین سال استراتژی، برنامه ریزی و پول احتیاج دارد؛ در واقع برخی از بزرگترین برند های دنیا به راحتی تایید می شود. استیو جابز شرکت خود را در زمینه سخت افزار و نرم افزار اپل، در میان رژیم غذایی نامطبوع خود نامگذاری کرد، زیرا آن را ساده و سرگرم کننده میدید و همچنین مضطرب و ترسناک نمیدانست.

بررسی نام تجاری برند های معروف

به برند هایی مانند گوگل، فیس بوک و اسکایپ می رویم، ما تقریبا از آنها در مکالمات روزمره به عنوان کلمات استفاده می کنیم. چنین یادآوری نام تجاری هم باور نکردنی است و هم یک تعریف نهایی برای هر شرکت است که نشان دهنده تعاملات درست بین آنها و مخاطبانشان است. برای کسب و کار جدید، یک طراحی لوگوی زیبا و جذاب بر روی محصول شما برای ایجاد تاثیر اولیه در مشتریان بسیار مهم است در بلند مدت باعث درخشش قوی شرکت شما در میان مصرف کنندگان می شود.

ایجاد یک نام تجاری ماندگار 

در حالی که امروزه انتخاب های نامحدودی برای مشتریان وجود دارد، برای ایجاد یک نام تجاری که سازگار، به یاد ماندنی و متمایز باشد تا مصرف کنندگان را قانع کند و نهایتا در ذهن آنها جذاب به نظر آید. با این حال، هیچ راهنمای آموزشی برای ساخت یک نام تجاری وجود ندارد. موقعیت نام تجاری و شهرت به آرامی ساخته می شود و طی یک دوره زمانی به دست آورده می شود و این روند سال ها طول می کشد. با این حال، برای شروع، تازه کارها می توانند به چند جنبه کلیدی برای اطمینان از یادآوری نام تجاری برجسته و شهرت در طول سال ها توجه کنند.

وقتی درباره شرکت خود صحبت می کنید، اسم برند اولین چیزی است که مردم می شنوند. نام های تجاری به ندرت خودسرانه هستند. آنها سفیران شخصیت نام تجاری هستند که موقعیت، تن و ارزش خود را بیان می کنند. همانطور که یک نام تجاری خوب نشان دهنده بلوغ و ارتباط است، یک نام نامتعارف، توجه به جزئیات و خلاقیت خرج شده می تواند به تصویر شرکت در مقابل مصرف کنندگان و همچنین سرمایه گذاران بالقوه آسیب بزند. نام  تجاری همچنین راهی برای ایجاد ارتباط عاطفی با مصرف کنندگان است، بنابراین، باید چیزی باشد که دلخواه شما باشد و در عین حال چیزی که مشتریان دوست دارند با آن در ارتباط باشند را برگزینید.

نام تجاری مناسب،مزیت رقابتی کسب و کار شما

نام های خوب مانند لوگوهای حرفه ای طراحی شده، باعث اشتیاق شدید به نام تجاری شما می شوند، در حالی که نام های بد اثری نا امیدانه یا بدتر از آن، دارای احساس بی تفاوتی هستند. یک نام تجاری عالی می تواند یک مزیت رقابتی جامع برای شرکت شما باشد، به ویژه هنگامی که مجموعه ویژگی های بین دو یا چند برند تقریبا یکسان است. ارزش برند چیزی است که مشتریان شما را فرا می گیرد و آنچه که وعده داده است در طولانی مدت برای آنها انجام می دهد و باید منحصر به فرد بودن خود را به طریقی که مشتری آن را فقط با ذکر اسم شرکت، انتقال دهد.

نماد برند های جهانی مانند مرسدس بنز با 3 خط ستاره ای آن، فراری با اسب پیشرو آن می تواند به عنوان نمونه ای کامل در مورد لوگو های برند تجاری تشخیص داده شود. در حالی که نماد مرسدس بنز نشان دهنده حرکت سازنده خودرو به سوی موتورسواری جهانی با استفاده از موتورهای خود در زمین، دریا و هوا است، به همان اندازه لازم است که یک نشانه جذاب و چشمگیر که هر دو معنی دار و مختصر نشان دهنده ماهیت محصول یا خدمات شما باشد. این شعار بیشتر در مورد آنچه شرکت انجام می دهد تا پیام را از طریق اسم برند به مشتریان خود برساند، توضیح می دهد.

پیدا کردن اسامی مرتبط

مهمترین چیزی که باید انجام دهید این است که اسامی مرتبط را بدست آورید و همچنین چک کنید دامنه متناسب با اسم شما خالی باشد. به طور کلی به دست آوردن اسامی مرتبط که ذهنیت مردم از قبل برای آن آماده است برای کلمات ساخته شده به جای کلمات واقعی ساده تر است. بنابراین، انتخاب یک نام تجاری نیازمند خلاقیت و بازی با کلمات است به طوری که آن را منحصر به فرد جلوه دهد، اما مبهم نباشد.

هنگامی که شما برای نام شرکت خود تصمیم می گیرید و نام دامنه نیز صفر است، باید یک لوگو طراحی کنید که نام تجاری و شخصیت شما را تکمیل کند. لوگو شما اولین مشتری بصری است که در مورد شرکت شما می آید، بنابراین قبل از طراحی لوگو، سوالی که شما باید از خود بپرسد این است که آیا تصویر بصری کسب و کار شما را نشان می دهد؟ استفاده از رنگ بسیار مهم است تا لوگو خود را مثبت تلقی کنید. رنگ ها عنصر قابل تشخیص لوگو و برند شما هستند و موثرترین راه برای تشخیص نام برند شما هستند.

ارتباط نام تجاری با لوگو

ارتباط نام و لوگو باید به طور کامل داستانی باشد که سرمایه گذاران توانند به شما اعتقاد داشته باشند و اعتماد کنند تا بتوانند به شما برای حفظ و نگهداری برند کمک کنند. این نه تنها حس تعلق و افتخار را در میان کارکنان مرتبط ایجاد خواهد کرد، بلکه بیشتر به عنوان نمایندگان نام تجاری زنده برای شرکت عمل خواهند کرد.

یک استراتژی برند کارآمد می تواند مسیری ایجاد کند تا بتواند موفقیت آن را تعریف کند. این که آیا نام تجاری، نماد، کلمه، شعار یا لوگو و یا هر عنصر هویتی دیگر، می تواند یک شخصیت یکپارچه برای آن نام تجاری ایجاد کند که نه تنها مصرف کنندگان به یاد داشته باشند، بلکه از داشتن رابطه با آن نیز قدردانی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =