علت شکست کمپین تبلیغاتی تاثیر گذار شما چیست؟

پس از چندین هفته برنامه ریزی، استراتژی و ایجاد کمپین تبلیغاتی، پس از راه اندازی، کمپین تبلیغاتی سقوط می کند. چه می کنید؟ عصبانی می شوید و همه چیز را به هم می ریزید؟ یا به دنبال شغلی جدید می گردید؟ البته که نه. شکست یک واقعیت بازاریابی محتوایی است و همه ما باید آن را در برخی موارد تجربه کنیم. مهم آن است که چگونه به آن پاسخ دهید. آنچه گذشت یک راه اشتباه بود، بنابراین می توانید تنظیمات لازم جدید را به کار گیرید.

علت شکست کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی

ما لیستی از چند علت شکست در کمپین تبلیغاتی و چگونگی اجتناب از این اشتباهات در دفعات بعدی را برای شما تعبیه کرده ایم.

هویت مناسب را شناسایی نکردید

یکی از مهمترین سوالاتی که شما در طول یک کمپین تبلیغاتی از خود می پرسید این است: “کدام مشتری هدف ماست؟” شما این پاسخ را اشتباه جواب داده اید و در این صورت موفقیت غیرممکن است. شناسایی هویت مناسب تحقیقات زیادی را در بر می گیرد.
شما باید عواملی نظیر اینکه چه محصولی نظر مشتری را جذب می کند، چه راه حل هایی پیشنهاد می کنید و چه میزان رقابتی در بازار وجود دارد را در نظر بگیرید.
هنگامی که شما یک ایده کلی از بازار خود دارید، باید تصمیم خود را بگیرید و مسیرتان را مشخص کنید. یک داستان یا شخصیت برای مصرف کننده هدفتان و شناخت منافع، چالش ها، عادت ها و تصمیم های خرید خود را ایجاد کنید. دانستن شخصیت و هویت مناسب به شما کمک خواهد کرد که کمپین بازاریابی خود را بهتر هدف قرار دهید.

تحقیق کافی در مورد کمپین تبلیغاتی

در بیشتر موارد، بازاریابان دسته ای از افراد خلاق هستند که بیشتر، از هیجان، ایده ها و مفاهیم خلاق لذت می برند. متاسفانه این ممکن است به این معنی باشد که در تحقیق، توجهی را که شایسته است را به دست نمی آورند.
تحقیقات گسترده برای موفقیت یک کمپین تبلیغاتی ضروری است. اختصاص زمان (و پرسنل) لازم برای تحقیق در مورد مصرف کننده و فضای بازاری که در حال وارد شدن به آن هستید. شما باید به پایگاه های خارجی و داخلی و نیز انجام تحقیقات خود از طریق نظرسنجی ها و پانل های مصرفی توجه کنید.

معیار اشتباه و شکست کمپین تبلیغاتی

شاخص های متعددی از یک کمپین بازاریابی موفق، از جمله :افزایش شناخت نام تجاری شما در بازار، افزایش فروش، بهبود تعاملات با مصرف کننده و افزایش نرخ تبدیل، وجود دارد.
اگر فقط به یکی از این دسته ها نگاه کنید، ممکن است از نظرتان کمپین شما شکست خورده باشد، احتمالا آنقدر بد نیست که فکر می کنید. به عنوان مثال، کمپین شما ممکن است به طور قابل توجهی ترافیک را به وب سایت شما افزایش دهد، اما تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان (حتی اگر به فروش بیشتر منجر شوند) ممکن است باعث کاهش نرخ تبدیل شوند. قبل از اینکه یک کمپین را راه اندازی کنید، به تمام معیارهای موفقیت نگاه کنید و اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی برای کمپین تبلیغاتی خود را ارائه دهید.

ارسال پیغام اشتباه! از علل شکست کمپین تبلیغاتی

بازاریابی زمینه ای است که به واکنش مخاطب بستگی دارد. در صورتی که مخاطب هدف را از دست بدهید، که چگونگی ایده خلاق مهم نیست. هنگامی که شما در حال تلاش و ایجاد استراتژی های کمپین تبلیغاتی خود هستید، اطمینان حاصل کنید که همیشه ذهنیت مصرف کننده را می شناسید. پیام و محتوا شما باید به طور مستقیم با نیازها، منافع و خواسته های آنها مطابقت داشته باشد.

محتوای کمپین تبلیغاتی را در زمان اشتباه تحویل داده اید

حتی اگر شما پیام کاملی را ایجاد کنید، اگر در زمان مناسب به مصرف کننده تحویل داده نشود، متاسفانه موفق نخواهد شد. اما “زمان مناسب” چیست؟ پاسخ دادن به این سوال با هر درجه اطمینان نیاز به درک مصرف کننده و الگوهای خرید آن دارد که البته نیازمند تحقیق است. برای درک خرید خریدار بایستی پیگیری، تجزیه و تحلیل تعاملات مصرف کننده وجود داشته باشد. اگر این دوره به صورت آنلاین صورت می گیرد با آنالیزگر گوگل، ابزارهای تحلیل را در نظر بگیرید. درک مسیر به شما ایده ای بهتر از زمانی می دهد که محتوا را تحویل می دهید.

کمبود زمان و شکست کمپین تبلیغاتی

هنگامی که شما می خواهید نتایجی را از یک کمپین بازاریابی دریافت کنید، می توان آن را کم کم به دست آورد. آخرین چیزی که می خواهید هماهنگ سازی زمان و پول بیشتر در کمپین شکست خورده است. اما در عین حال، شما باید اطمینان حاصل کنید که کمپین بازاریابی را به اندازه کافی موفق به دست آورید. بهترین راه برای این کار این است که اهداف و زمان بندی را قبل از شروع کمپین تعیین کنید. از نتیجه مورد نظر خود شروع کنید و به عقب برگردید این کمک خواهد کرد که اطمینان حاصل شود که کمپین شما به زمان زیادی برای موفقیت احتیاج دارد و همچنین اهداف پیش تعیین شده ای را برای اندازه گیری موفقیت به شما ارائه می دهد.

موفق به رسیدگی به دستورالعمل های مطابق با نام تجاری نشدید

دستورالعمل های مربوط به بازاریابی باید بسیار جدی گرفته شود، زیرا عدم دسترسی به این دستورالعمل ها می تواند شهرت شما را با مصرف کنندگانتان خراب کند و می تواند منجر به شکست کمپین شود. این مقررات همیشه در حال تغییر است و هیچکس نمی تواند در تیم بازاریابی با تمام استانداردها در ارتباط باشد. با این حال، هر کس باید درک اولیه از این دستورالعمل ها داشته باشد تا کمپین شما دارای یک پیام روشن، صادقانه و سازگار با برند شما باشد.

محصولات شما ادعاهای شما را کاهش می دهند

بیش از حد ممکن وعده ندهید. ممکن است در کمپین تبلیغاتی شما، مصرف کنندگان محصول شما را خریداری کنند و از عملکرد آن نا امید شوند، این اتفاق به سرعت گسترش پیدا می کند و فروش شما کاهش خواهد یافت. به عنوان یک بازاریاب، شما ممکن است کنترل کیفیت محصولات را نداشته باشید، اما چگونگی این محصول را نمایندگی کنید که به دستورالعمل های قانونی مربوط می شود. اطمینان حاصل کنید که محصول خود را می شناسید و وعده هایی را که نمی توانید به آنها عمل کنید، ندهید.

هر یک از این اشتباهات می تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت یک کمپین تبلیغاتی تأثیر بگذارد. با این حال، اگر شما دلیل شکست نارضایتی خود را شناسایی کرده اید، می توانید تنظیمات لازم برای اطمینان از موفقیت در راه اندازی مجدد کمپین ایجاد کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 17 =