چند استراتژی تبلیغاتی برای جذب مشتریان رقبا

هر زمان که شما در حال تلاش برای جذب مشتری جدید هستید، باید دلیل خوبی برای انتخاب کسب و کارتان توسط مشتریان در برابر رقبای خود داشته باشید. اما باید آماده باشید چرا که شما در برابر عادت های مشتریان قدیمی، شناساندن نام تجاری، آشنایی با برند و وفاداری مشتریان، مبارزه خواهید کرد. شما باید بدانید که رقبا شما چه چیزی را به مشتریان ارائه می دهند و پیشنهاد خوب آنها چیست تا بتوانید جذب مشتریان رقبا را داشته باشید .

جذب مشتریان رقبا یک راه استراتژیک برای ایجاد تصویری واضح تر از آنچه که در بازار اتفاق می افتد، تجزیه و تحلیل دقیق رقیب شما است. این کار به شما یک مبنایی برای توسعه برنامه های خودتان می دهد. به عنوان بخشی از تحقیقات، به عوامل زیر توجه کنید:

قیمت و جذب مشتریان رقبا!

آیا می توانید قیمت های خود را پایین بیاورید تا رقبای خود را شکست دهید؟ شما احتمالا موفق خواهید شد چند مشتری رقیب خود را به دست آورید و فروش خود را در کوتاه مدت افزایش دهید. با این حال، شما باید با دقت در مورد این موضوع فکر کنید: چه کار می کنید اگر رقیب شما را به تحت تاثیر قرار دهد؟ باعث می شود کهمحصولات و خدمات خود را خیلی ارزان کنید و ارزش محصول و یا خدمات خود را از دست می دهید؟ در مورد تمام عواقب کاهش قیمت خود فکر کنید.

با توجه به این گفته، بیش از حد غرق قیمت گذاری نشوید. به سوپرمارکت ها نگاه کنید اگرچه آنها به شدت در قیمت رقابت می کنند، اکثر مشتریان وقت ندارند تا فروشگاه ها را بررسی کنند و هزینه هر محصول را با دیگری بررسی کنند. در عوض، خریداران اغلب ساده ترین و راحت ترین کار را می کنند. با این حال، رکود اقتصادی عموم مردم را بیشتر از ارزش پول آگاه ساخته است، بنابراین شما نیاز به تعادل بین حق داشتن قیمت و ارائه آنچه که مشتریان می خواهند، دارید.

بازاریابی

اگر شما در یک بازار شلوغ هستید، باید بیشتر از رقبای خود فریاد بزنید تا دیده شوید. آیا شما بر مزایای محصولات یا خدمات خود تأکید دارید؟ آیا شما به مشتریان به اندازه کافی فرق بین خدمات خود و رقبایتان را توضیح می دهید؟ آیا شما از رسانه های اجتماعی، ایمیل های تبلیغاتی، تبلیغات رسانه ای و تبلیغات چاپی استفاده می کنید؟ ببینید دیگران در بازار چه کارهایی را انجام می دهند و سپس شروع به ساخت استراتژی بازاریابی خود برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود کنید.

تصویر

اگر شما در حال تلاش برای گرفتن مردم به صورت مستقیم هستید، اطمینان حاصل کنید که تصویر درستی را طراحی می کنید. آیا درب فروشگاه، وب سایت یا نام تجاری شما نیاز به اصلاح دارد؟ آیا بسته بندی شما بیش از حد سفت و سخت است؟ آیا نام تجاری خود را با محصولات خود مقایسه می کنید تا کاملا متناسب باشند؟ آیا شرکت های بزرگ انتظاراتی مانند ارزش، کیفیت، اعتماد، حرفه ای بودن، قابلیت اطمینان دارند؟ مشتریان اغلب بر روی تصویر قضاوت می کنند، بنابراین به پیام هایی که از طریق نام تجاری خود انتقال می دهید، توجه کنید.

تعداد محصولات و جذب مشتریان رقبا

آیا می توانید محصولات بیشتری را ارائه دهید؟ چگونه در مورد ارائه اندازه های مختلف و یا گزینه های بیشتر از رقیب عمل می کنید؟ آیا می توانید سایر محصولات یا خدماتی را جذب کرده اید، توسعه دهید؟ با ارائه تنوع در کسب و کارتان، شما می توانید مشتریانی را جذب کنید که به دنبال چیزی هستند که در بازار موجود نیست.

کیفیت

آیا می توانید محصول خود را بهتر از رقبای خود بسازید؟ آیا می توانید آن را طولانی تر، استفاده آسان تر، ایمن تر، کارآمدتر، طراحی بهتر، کوچکتر، بزرگتر، مدرن تر، سازگار با محیط زیست به مشتریان ارائه دهید؟ آیا می توان کیفیت را در حاشیه سود قابل قبول افزایش داد؟ اگر مشتریان هر یک از این موارد را ارزش گذاری کنند، تغییرات را ایجاد کنید. اگر فکر می کنید محصولتان بهتر است، مطمئن شوید که مردم آن را می دانند. در بازاریابی خود آن را برجسته کنید. حتی اگر بر این باورید که محصولی عالی را بدست آورده اید، درک کنید که ممکن است حل و فصل با بازار هدف شما زمانبر باشد.

مزایا

آیا می توانید تحویل رایگان، ضمانت نامه طولانی، سیاست بازپرداخت بدون جریمه، یک هدیه رایگان یا کوپن را در استراتژی خود داشته باشید؟ در مورد گزینه های پرداخت آسان تر مانند پرداخت تلفن همراه چطور؟ شما باید مشتریان رقبا خود را به دلیل تغییر وفاداری از آنها بگیرید. یک راه عالی و قابل رویت، مزایای رایگان هستند تا کسب و کارتان بدون تغییر محصولات یا قیمت خود بی نظیر باقی بماند.

 جذب مشتریان رقبا با ارائه خدمات به مشتریان

خدمات مشتری بسیار مهم است، زیرا بسیاری از مردم می گویند که برای آن پول اضافی پرداخت می کنند. با مشتریان موجود خود را به خوبی رفتار کنید. رسیدگی به سوالات و شکایات موثر تجربه لذت بخشی است که در عین حال یک استراتژی عالی برای حفظ مشتری است. همچنین می تواند به طور شگفت انگیزی در جذب مشتریان رقبای شما موثر باشد. اگر مشتریانتان احساس خاصی کنند، آنها به دوستان، خانواده و حتی با اشاره به صفحه شما در رسانه های اجتماعی آن را بازگو خواهند کرد. هنگامی که یک مشتری جدید برای اولین بار از طریق درب فروشگاه شما وارد می شود، آن را یک تجربه خوب برای آنها تبدیل کنید که می تواند منجر به ماندن و انتخاب محصول یا خدمات شما بشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نوزده =