تاثیر کرونا بر کسب و کارها

تاثیر کرونا بر کسب و کارها امروزه تبدیل به مهم ترین و بزرگترین مساله برای کسب و کارهای خصوصی و دولتی شده است

ویروس کرونا که به تازگی از چین،به سایر کشور های جهان انتقال پیدا کرده است،اثرات فراوانی روی کسب و کارهای مختلف گذاشته است و میزان فروش آنها را به طرز قابل توجهی تغییر داده است.

همچنین در سطح کلان نیز باعث اختلال در امور اداره کشورها شده و تعظیلی کلیه جلسات دولتی،مجلس و جلسات مهم اداری شده است.

“کرونا باعث نگرانی اکثر صاحبین کسب و کارها و سران کشورها شده است”

تاثیر کرونا بر کسب و کارها

کرونا و کاهش فروش

تاثیر کرونا در برخی کسب و کارها بصورت کاهش یا کاهش چشمگیر فروش خود را نمایان می کند.

به عنوان مثال کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با موارد بهداشتی یا بهداشت عمومی دارند از جمله کافه ها،رستوران ها و شغل هایی که با مردم سر و کار دارند در این مدت تضعیف یافته اند و با افت فروش یا افت فروش شدیدی مواجه شده اند.

“کسب و کارهایی که مستقیما با اقلام ضروری و نیاز مردم در این بازه ارتباط ندارند دچار کاهش فروش شده اند”

کرونا و لغو فروش

تاثیر کرونا بر کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با توریست ها و گردشگران خارجی دارند،بصورت مستقیم بوده و عملا این کسب و کارها،کارایی خود را از دست داده اند.

اکثر جلسات،همایش ها،مراسم مذهبی و اجتماعات لغو شده و در کل مواردی که ارتباط با نیازهای ضروری مردم ندارند،دچار افت شدیدی شده اند که نگرانی را از بابت افت اقتصادی کشور به بار می آورند.

کلیه سمینار هایی که بلیط آنها از قبل برنامه ریزی شده بود،لغو شده و حتی خسارت زیادی به برخی شرکت ها وارد کرده است و هزینه هایی که در مسیر فروش بلیط سمینار و تبلیغات خرج شده بود،بعنوان زیان برای آن شرکت در این برهه زمانی شناخته میشود.

“برخی کسب و کارها باتوجه به فضا و محیط عمومی در این شرایط به کل تعطیل شده اند”

کرونا و افزایش فروش!

کسب و کارهایی مثل تولیدی مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی، قصابی،فروشگاه های زنجیره ای،سوپرمارکت ها و فروشگاه های اقلام ضروری با افزایش فروش شدید مواجه شده اند و مردم به علت ترس از قرنطینه شدن شهر ها و شیوع قحطی،این اقلام را  برای ذخیره خریداری میکنند.

تاثیر کرونا بر کسب و کارها در یک کشور خاص خلاصه نشده و در همه کشورهایی که آماری از ابتلا به کرونا گزارش داده اند،شاهد رشد منفی اقتصادی و از بین رفتن موقت برخی از کسب و کارها چه به صورت دستوری از سمت دولت و چه بصورت کاهش تقاضا از سمت مشتریان هستیم.

البته تاثیر کرونا بر کسب و کارها صرفا بر کسب و کارهای خصوصی دلالت نکرده و در کسب و کارهای دولتی نیز همانند کسب و کارهای خصوصی تاثیر به سزایی داشته است.

“کسب و کارهایی که با اقلام ضروری مردم ارتباط دارند با افزایش فروش چشمگیری مواجه شده اند”

چالش مدیران

مدیران و صاحبان کسب و کارهای خصوصی و دولتی،علاوه بر چالش فروش مشتریان،با چالش کارمندان نیز مواجه هستند.

اعتراض کارمندان برای عدم حضور فیزیکی در محیط  کار از یک طرف و تعطیلی جلسات و تغییر در تعداد مشتریان از طرف دیگر چالش های بزرگی برای مدیران به وجود آورده اند که با توجه به شرایط،باید بهترین تصمیم را گرفته و مدیریت این شرایط را به نحو احسنت انجام دهند.

“مدیران به دنبال بهترین تصمیم برای بقا!”

راه حل چیست؟

باتوجه به گسترش شیوع این ویروس در جهان،در حال حاضر بهترین روش برای جلوگیری از نابودی برخی کسب و کارها،روی آوردن به ارائه خدمات به صورت آنلاین یا آنلاین کردن بخشی از امور و خدمات تا حد ممکن است.

گرچه برخی از کسب و کارهای سنتی شاید قدرت تغییر با این سرعت را نداشته باشند ولی برای کنترل شیوع این بیماری،قطعا مشتریان از جاهایی خرید خواهند کرد که کمترین ریسک برای احتمال ابتلا به بیماری را داشته باشند.

با این شرایط تاثیر کرونا بر کسب و کارها،ایجاد حس اعتماد در مشتریان با لقوه و ذکر خدمات و مزایای کسب و کار نسبت به رقبا،بهترین شیوه برای عبور از این بحران است.

منتهی چالش و مشکل بزرگ دیگر تاثیر کرونا بر کسب و کارها،کارمندان شرکت ها و کسب و کارها میباشند که درخواست دورکاری دارند.

مدیر کسب و کار در این حالت باید با محاسبه کارآمدی کارمندان خود در خانه و یا محیط کار،بهترین تصمیم را گرفته و هم نظر مشتریان و هم نظر کارمندان خود را جلب کند تا بهترین کارایی را برای کسب و کار در این مدت بحران تجربه کند.

“صاحبین کسب و کارها نقش اول تصمیم گیری در این مسیر”

ارائه مستندات برای مشتریان

اگر قصد جذب مشتری و جلب توجه مشتریان خود را دارید تا تاثیر کرونا بر کسب و کارتان را به حداقل برسانید،حتما ازاقدامات خود برای پیشگیری از شیوع این ویروس مستنداتی تهیه کنید و در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا خیال مشتری از بابت بهداشت کار شما در مراحل مختلف راحت باشد و قادر باشد که سفارش خود را به شما بسپارد و به بهترین وجه تحویل بگیرد.

این خدمات برای یک رستوران میتواند گرفتن فیلم از مراحل صفر تا صد آماده سازی غذا،برای یک تاکسی اینترنتی،ضدعفونی کردن بخش های حساس ماشین و برای یک شرکت حمل و نقل ریلی،ضدعفونی کردن مکان های در دسترس عموم یا قراردادن ژل یا مواد ضدعفونی کننده در دسترس مشتری باشد که این اطمینان خاطر را داشته باشد در امنیت کامل،این خدمات را از شما دریافت خواهد کرد.

“”مشتریان به دنبال اطمینان خاطر از شرایط هستند”

ارائه مزیت نسبی

اگر خدمات شما بصورت مستقیم با شیوع این ویروس ارتباط ندارد و تاثیر کرونا بر کسب و کار شما بصورت غیرمستقیم و مقایسه با رقبایتان از سمت مشتری میباشد،میتوانید با ارائه خدماتی که نسبت به رقبا میتواند امور مشتریان را سریعتر و راحت ترانجام دهد،حس اعتماد را در مشتری ایجاد کنید .

ممکن است مشابه کسب و کار شما وجود داشته باشد منتهی خدمات آنها بصورت حضوری باشد که همین مورد باعث میشود مشتریان از انجام این خدمت بصورت حضوری پرهیز کنند و این فرصتی برای کسب و کارشماست تا با ارائه خدمات آنلاین بتوانید به مشتریان خود خدمات دهید و این اطمینان خاطر در آنها ایجاد شود که به بهترین وجه ممکن و حتی بهتر از شرایط حضوری،نیازشان مرتفع خواهد شد.

در حالت کلی در این شرایط بحرانی،مشتریان به دنبال راحت ترین و امن ترین شیوه سفارش برای کالا ها و خدمات مورد نیاز خود هستند تا بتوانند نیاز های خود را به بهترین وجه و با کمترین ریسک مرتفع سازند و این هنر مدیران کسب و کارهاست که در این شرایط بتوانند با در نظر گرفتن شرایط مختلف بهترین تصمیم را برای کسب و کارو سهولت امور مشتری خود بگیرد تا از نابودی کسب و کار خود جلوگیری کرده و شاید بتواند گامی بلند در راستای تحقق اهداف مجموعه خود بردارد.

“مزیت نسبی،مهم ترین عامل برای جلب نظر مشتریان جهت کاهش تاثیر کرونا بر کسب و کارها میباشد”

تصمیم نهایی در مورد راهکار

برخی استارتاپ ها و کسب و کارها در این مدت اقدام به برون سپاری برخی کارها،دورکاری برای کارمندان و انجام امور مشتریان بصورت کاملا آنلاین کرده اند و گزارشات حاکی از کسب نتیجه مطلوب است که تاثیر کرونا بر کسب و کارهایشان را به حداقل  برساند و رضایت مشتریان را در کنار کارمندان به ارمغان بیاورد تا بالاترین کارایی برای کسب و کار ثبت گردد.

با این حال برای کسب و کارهایی مانند رستوران ها و در کل کسب و کارهایی که تمایل زیادی برای آنلاین شدن ندارند و روش سنتی را در پیش گرفته اند،تلنگری شد تا گامی در این مسیر بردارند و علاوه بر ورود به فضای آنلاین،موارد اعتماد سازی در این فضا را انجام دهند

“راهکار نقش اول را ایفا میکند و بقای کسب و کار وابسته به راهکار و مسیر انجامی کسب و کار میباشد”

طراح گرافیک و کرونا

تیم طراح گرافیک در راستای رسالت خود،کما فی السابق با پشتیبانی 24 ساعته بصورت آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات طراحی و چاپ بصورت آنلاین در خدمت مشتریان گرامی میباشد تا در کمترین زمان با بالاترین کیفیت،خدمات تحویل مشتریان گرامی گردد

خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام کلیه سفارشات حوزه طراحی و چاپ برای سال نو،رسالت این مجموعه بوده و آماده انجام سفارشات شما مشتریان گرامی میباشد.

جهت ثبت سفارش میتوانید با شماره های مجموعه تماس گرفته یا از طریق واتساپ و یا تلگرام با کارشناسان این تیم در ارتباط باشید تا در سریع ترین زمان طرح مورد نظرشما با بالاترین کیفیت انجام و تحویل گردد.

همچنین جهت مشاهده نمونه کارهای این مجموعه میتوانید به کانال تلگرامی یا صفحه نمونه کارها مراجعه نمایید.

 

 

 

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + دو =