اهمیت هویت بصری برند (7 دلیل اصلی و مهم)

هر کسب و کاری درباره تولد، فعالیت ها و نحوه مدیریتش داستان هایی برای مخاطبان و مشتریانش دارد. در واقع برندها جهت شناخته شدن و روایت این داستان ها، ابتدا باید هویت شان را توسعه دهند.هویت سازمانی که “فرهنگ سازمانی” نیز نامیده می شود، اولین قدم در این مسیر می باشد. این موضوع بر موقعیت، عملکرد، استراتژی و تصمیم گیری های سازمان تاثیر ویژه ای خواهد داشت. مرحله دوم هویت بصری برند است که به افراد کمک می کند، برندها را با عمق بیشتری به خاطر بسپارند.در این مقاله، ما می خواهیم اهمیت هویت بصری را بررسی کنیم.

دلایل اهمیت هویت بصری برند

تاریخچه هویت بصری به چند دهه قبل برمیگردد که تولیدکنندگان برای تمایز خود از رقبا به روشی نیاز داشتند تا سهم بازار را برای محصولات خود بدست بیاورند.

هویت بصری چیست؟

یک شرکت در طی پروسه برند سازی، تکامل و هم چنین بهبود عملکرد سازمانی، باید هویتش را براساس یک طراحی منحصر به فرد و گرافیک جذاب توسعه دهد. این مؤلفه ها “هویت بصری” را تشکیل می دهند که برای یک برند میتواند شامل: لوگو، کارت ویزیت، وب سایت، سی دی، رنگ سازمانی، لباس کارمندان، طراحی محیط کار، بروشور، بسته بندی محصولات، تایپوگرافی و تمامی عناصر بصری که از یک برند، تصویری به یادماندنی در ذهن مخاطب ایجاد می کند، می باشد. یک برند از طریق رسانه های آنلاین که در جامعه امروز از ارکان اساسی استراتژی ارتباطات هستند، می تواند برای معرفی و مطرح کردن خود بیش ترین بهره را ببرد.

یکی از اصلی ترین عناصر در طراحی هویت بصری برند، لوگو می باشد. لوگو نه تنها نمادی برای معرفی برندها است، بلکه باعث ماندگار شدن آن برند در ذهن جامعه می شود. طراحی یک لوگو موضوعی نیست که بشود به راحتی از آن گذشت و در این زمینه،کار کردن با طراحان حرفه ای بهترین ایده است. متخصصان حرفه ای طراح گرافیک نیازها، سلایق و شخصیت شما را شناسایی کرده و آنها را برای ساختن یک لوگوی قدرتمند و خاص به کار می برند. درنظر گرفتن اهمیت هویت برند این امکان را به شما می دهد تا خود را از رقبا متمایز نمایید.

 بررسی7 دلیل اهمیت هویت بصری برند

 

برای شرکت هایی که به دنبال برند سازی و حفظ انسجام در هویت بصری و گرافیکی خود هستند، پیروی از استانداردهای گرافیکی موثر،امری قابل توجه و مهم می باشد. مراجعه به تیمی خلاق که به وسیله طراحی هویت بصری،شامل: طراحی لوگو، طراحی ست اداری و سایر عناصری که در این فرآیند به شما کمک می کنند، مهم ترین گام در برند سازی و ماندگاری خواهد بود.

اهمیت هویت بصری برند

امروزه، یک برند نمی تواند برای ساختن شهرت و اعتبار خود تنها بر اساس محصولات یا خدماتش پیش رود. در واقع تصویری که از خود ارائه می دهید نیز، معیاری قابل توجه و مهم جهت دستیابی به موفقیت به شمار می آید. به یاد داشته باشید قبل از ایجاد هویت بصری، باید اهداف استراتژیک تجارت خود را صریح و دقیق مشخص نمایید. یک هویت بصری شایسته باید سه کارکرد اساسی زیر را پوشش دهد:

چرا باید به هویت بصری برند توجه ویژه داشه باشیم

  • به رسمیت شناساندن برند شما

هویت بصری در واقع اولین چیزی است که هنگام شنیدن نام تان به ذهن مردم خطور کرده و شما را با آن به یاد می آورند. به عبارت دیگر بخش اصلی شناساندن و تشخیص نام تجاری و برند سازی، هویت بصری می باشد. به رسمیت شناختن نام تجاری به این معنی است که مردم می توانند نام و لوگوی شما را به خاطر سپرده و حتی آنچه را که انجام می دهید، توصیف نمایند. طراحی هویت مناسب شانس شما را در برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان مورد نظرتان افزایش می دهد.

  • شخصیت بخشیدن به برند شما

هویت بصری تجسم بصری ارزش ها و “شخصیت” برند شما می باشد. طراحی هویت بصری در اصل، لحن برند شما را تعیین می کند و می توان از آن برای برانگیختن احساسات خاص در مخاطبان استفاده نمود. هویت برند باید مرتبط با داستان اصلی و اهداف کلی شرکت و ارتقاء اهداف تجاری شما طراحی گردد.

  • انسجام و پایداری شما

ایجاد یک هویت بصری به شما کمک می کند تا در میان تمام حوزه های مربوط به بازاریابی، برای مخاطبان تان پیامی ثابت(در یک قالب و فرمت مشخص) داشته باشید. هویت بصری باید حاوی سبک ها و عناصر طراحی گرافیکی منحصر به فرد بوده و یک بسته برند تجاری منسجم ایجاد نماید.

مزایا

اگر به درستی هویت بصری خود را طراحی و توسعه دهید، از مزایای بسیاری برخوردار خواهید شد. در ادامه به پاره ای از این موارد خواهیم پرداخت:

  • آگاهی: هرچه هویت تان توسعه یافته تر و قابل تشخیص تر باشد، آگاهی جامعه از کسب و کار شما بیشتر خواهد شد و طبعا این آگاهی باعث ماندگار شدن برند در ذهن مشتریان خواهد بود.
  • موقعیت یابی: هویت بصری شما میتواند ارزش ها، فرهنگ و سطح فعالیت برند شما را در بازار بصورت کامل تعیین نموده و جایگاه شما را مشخص کند.
  • ضمانت نامه: داشتن هویت بصری مناسب، مثل طراحی لوگو و یا کارت ویزیت منحصر به فرد می تواند برای مشتریان مانند یک ضمانت نامه عمل کرده و هویت قوی و قابل اطمینانی از شما را به مشتریان ارائه دهد.
  • پس انداز: اگر به طراحی هویت بصری برندتان در ابتدا توجه ویژه ای نداشته باشید،طبعا میتواند برای شما گران تمام شود و هزینه های بسیار زیادی را چه از بابت اعتباری و چه از بابت مالی داشته باشد. اگر یک هویت اولیه به خوبی طراحی شود، باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های شما خواهد شد. در این صورت شما تا مدت ها نیازی به نوآوری مجدد در طراحی گرافیک برندتان نخواهید داشت و با همان هویت اولیه میتوانید جایگاه خود را میان مشتریان خود و همچنین جایگاهتان در بازار را تعیین نمایید.

فراموش نکنید،‌ اهمیت هویت بصری برند در پروسه برند سازی، بسیار زیاد می باشد و پس از شروع کار و ایجاد یک هویت سازمانی، باید آنچه که با دقت ایجاد کرده اید را حفظ نمایید. توجه داشته باشید با توجه به فاکتورهای ظریف و زیادی که در این زمینه وجود دارد، کمک گرفتن و مشاوره با طراحان گرافیک خلاق و ماهر امری ضروری و به شدت موثر است.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =