اهمیت طراحی کاراکتر تبلیغاتی

به عنوان یک صاحب کسب و کار شاید اهمیت طراحی کاراکتر را بدانید. احتمالاً مطلبی که درباره اهمیت طراحی لوگو و کمکی که به کسب و کار شما می کند تا از رقبای خود سبقت بگیرید را در وبلاگ ما مطالعه کرده اید. تمام موارد درست است. هنگامی که برای کسب و کارتان تلاش می کنید و برندسازی را پیش می برید در واقع هویت تجاری خود را می سازید. طراحی کاراکتر تبلیغاتی نیز در این حوزه از موارد تاثیر گذار بوده و دارای اهمیت فراوانی است .

طراحی کاراکتر تبلیغاتی

صرف نظر از اینکه شما برای کسب و کارتان چه می کنید، طراحی لوگو، کارت ویزیت، وب سایت و یا بروشور و غیره همگی به دلیل آن است که شما می خواهید مطمئن شوید پیام مثبتی را برای مشتریان بالقوه خود ارسال می کنید. با تمام اینها شما به خلق و طراحی کاراکتر تبلیغاتی خود کمک می کنید.
هنگامی که شما می دانید چه کسی هستید، تصمیم گیری در مورد همه چیز آسان تر می شود. این امر در مورد افراد و برندهایی صدق می کند که از خود بپرسند آیا لوگوی ما یا کارمندان باید جسور، شگفت انگیز یا محتاط باشند؟ کی باید خدمات را گسترش دهیم؟ آیا داشتن شریک تجاری برای ما مناسب است یا خیر؟
برندهای تجاری که بیشترین میزان موفقیت را کسب کرده اند همان هایی هستند که شما بیشتر از سایرین تحسینشان می کنید.

کاراکتر تبلیغاتی و ویژگی های آن

اگر بخواهیم کاراکتر تبلیغاتی را تعریف کنیم می توانیم بگوییم کاراکتر تبلیغاتی شخصیتی است به شکل حیوان، انسان یا اشیا برای کمک به معرفی برند یا نماینده‌ برند برای بیان پیام های تبلیغاتی. نماینده‌ای که تمام مشخصات برند را در قالب شخصیت رفتاری به نمایش می‌گذارد و باعث ارتباط بهتر با مخاطب یا مشتری می‌شود.
طراحی کاراکتر تبلیغاتی بهتر است انعطاف پذیر باشد و اگر قرار است کاراکتر شما به یک مدل متحرک تبدیل شود، از ابتدا می بایست زوایای مختلف و جهت هایی که کاراکتر حرکت می کند، در نظر گرفته شود.
نام تجاری دائما در حال تغییر و سازگاری با زمینه های تجاری و اجتماعی جدید است، بنابراین هر کاراکتری که برای استفاده تجاری طراحی شده باشد، باید برای انطباق با این تغییر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد.

نکات کلیدی در طراحی کاراکتر تبلیغاتی

هنگام طراحی یک کاراکتر تبلیغاتی برای استفاده در محیط تجاری، برخی مسائل کلیدی در نظر گرفته می شود.

با توجه به زمان کوتاه مشتری برای بررسی محصول، شما باید از خود سوال کنید که

  • هدف از ایجاد کاراکتر چیست؟
  • کجا استفاده خواهد شد؟
  • و سوال اصلی این است که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

این واقعیت را باید بدانید که یک کاراکتر طراحی شده که می خواهد در کسب و کار شما استفاده شود، می بایست خود مستقل و تاثیر گذار باشد. به این صورت که به وضوح نماینده نام تجاری یا محصولی باشد که برای آن خلق شده است.
بیایید با مخاطبان کاراکتر شروع کنیم. شخصیت هایی که برای استفاده در زمینه تجاری طراحی شده اند اساسا برای فروش یک محصول یا خدمات به مخاطب یا مشتری در نظر گرفته شده است و این مخاطب شماست که در خلق کاراکتر مورد توجه است.

کاراکترها به عنوان نام تجاری شما عمل می کنند. برای این منظور، بازار باید قادر به ارتباط با کاراکتر تجاری شما باشد.

مخاطب و نیاز او، مهمترین فاکتور

تام مورتیمر، هم بنیانگذار یک شرکت انیمیشن سازی توضیح می دهد: “مخاطب همه چیز در تجارت است. آنها مهم تر از شما، مشتری و پول است. هنگامی که شما از یک کاراکتر طراحی شده در کسب و کارتان استفاده می کنید، واقعا مهم است که از خودتان بپرسید کاراکتری که خلق می کنید، برای جذابیت بیشتر تجارت است یا دلیل دیگری دارد؟. ”

تصویرگر آلمانی آندریاس کاپف می گوید: “هر کاراکتری برای استفاده تجاری هدفی دارد. اغلب هدف فروش محصول در ایجاد یا تقویت تصویر برند است. از این جهت، کاراکتر باید برای مخاطبان کار کند. البته زمانی که کار طراحی و خلق کاراکتر تمام می شود ، مخاطبان به بازی دعوت می شوند – آنها یا از شما خرید می کنند و یا خرید نمی کنند؛ یا کاراکتر شما را دوست دارند و یا دوست ندارند. ”

با این حال جیسون لائینگز، مدیر خلاق آژانس بین المللی مارک تجاری، می گوید : “مانند هر ارتباط خلاق، هنگامی که کاراکتری را برای تجارت خود استفاده می کنید، درک مخاطبان شما حائز اهمیت است. اما نباید محدود کننده باشد، شما باید مخاطبان خود را به اندازه کافی بشناسید تا بتوانید کاراکتر خود را قضاوت کنید.”

بررسی طراحی کاراکتر تبلیغاتی چند برند بین المللی

برای نمونه می توان به خرگوش عروسکی که کمپانی انرژایزر جهت تبلیغ باتری انرژایزر به کار می‌برد اشاره کرد. طراحی کاراکتر تبلیغاتی انرژایزر به نحوی انجام شده تا بتواند در حالت های مختلف استفاده شده و با توجه به اهداف برند،نظر مخاطبان مربوطه را جلب نموده و پیغام برند را به مخاطبان منتقل کند.

کاراکتر تبلیغاتی انرژایزر

یا آدمک لاستیکی که شرکت تایرسازی میشلن جهت تبلیغ لاستیک های تولیدی آن کمپانی استفاده می‌نماید اشاره کرد .

کاراکتر تبلیغاتی میشلن

بهترین طراحان لوگو نیز در به یاد آوردن طرح لوگوی یک شرکت ممکن است دچار مشکل شوند و احتیاج به جستجو در منابع را حس کنند. ولی طراحی یک کاراکتر تبلیغاتی با توجه به اهمیت آن، می‌تواند جرقه‌ ای در ذهن کاربر ایجاد کند و تمام فعالیت های یک شرکت را در ذهن بیاورد.
استفاده از کاراکتر یک عامل قدرتمند جهت ترغیب مشتریان می‌باشد که باعث جلب نظر مصرف‌کنندگان و تحریک آنها نسبت به برند می‌شود. همچنین محبوبیت کاراکترهای تبلیغاتی باعث موفقیت تبلیغات می‌شود.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دوازده =