اهمیت زمان در کمپین تبلیغاتی شما

همه ما عبارت “زمان بندی، همه چیز است” را شنیده ایم. در بازاریابی، این واقعا وجود دارد. زمان بندی اشتباه می تواند کمپین بازاریابی استراتژیک شما را متوقف کند. پس شما نمی توانید در فصل تابستان، لوازم عید نوروز را بازاریابی کنید. چندین چیز کلیدی وجود دارد که به زمان کمپین بازاریابی استراتژیک شما بستگی دارد: فصلی، روانشناسی، پاسخگویی و چرخه کسب و کار شما.

فصلی

اگر شما یک فرد کاتولیک را در نظر بگیرید، می دانید که وقتی زمان روزه آنها شروع می شود، آنها نمی تواند در روزهای جمعه ای که در طول روزه وجود دارد از گوشت قرمز استفاده کند. در این حین شرکت های غذای دریایی شروع به تبلیغات خود در هفته های روزه داری کاتولیگ ها می کنند. کاری که مک دونالد برای بازاریابی ماهی و میگو انجام می دهد را دیده اید؟ آیا شما آگهی های تبلیغاتی Long Johns Silver و Popeye که میگو و ماهی را تبلیغ می کنند، دیده اید؟ بازاریابی استراتژیکی را برای روزها و ایام خاص، قبل از موعد آنها در نظر داشته باشید.

به محض اینکه فروش لوازم مربوط به مدرسه بچه ها اتمام می یابد، دکوراسیون های هالووین در قفسه ها نمایان می شوند. نزدیک به کریسمس، روز ولنتاین، و غیره مهم نیست که تعطیلات چقدر بزرگ یا کوچک باشد، به نظر می رسد استراتژی های بازاریابی استراتژیک همیشه می تواند با آنها همراه باشد. پخش موزیک ویدئو برای چهارم ژوئیه و یا روز سنت پاتریک ایرلند را ببینید.

روانشناسی

روانشناسی خاصی وجود دارد که نقش مهمی در زمانبندی بازاریابی استراتژیک ایجاد می کند. دانستن آنچه که مصرف کننده در طی سال های خاصی در طول سال فکر می کند، می تواند مشخص کند که کدام یک از کمپین های بازاریابی را که می خواهید راه اندازی کنید را تعیین کنید. در نزدیکی روزهای سال نو چه اتفاقی می افتد؟ همه مردم به دنبال سلامتی و ورزش … آن هم فقط در حدود یک ماه روی می آورند. با این حال، آگهی های ورزشی، برنامه های رژیم غذایی، دستور العمل های سالم و تخفیف برای سیستم های ورزشی هر ساله آغاز می شود.

روی دیگر منفی تری وجود دارد آن هم  مردم خجالت زده ای هستند که راه حل را در باشگاه های ورزشی نیویورک جستجو می کنند. با آگهی هایی که به استرس و افزایش وزن در ارتباط با تعطیلات جلب توجه می کنند، نرخ تعطیلات ویژه ای برای اعضای جدید ارائه می شود. آیا تا به حال همچین چیزی را پذیرفته اید، به آن فکر کرده اید! بازاریاب ها از این راه برای کسب و کار خود استفاده می کنند. این کار در واقع نوعی درخشش ابدی و به موقع است.

آیا با تبلیغاتی در مورد بهشت های گرمسیری در زمستانی بسیار سرد و زمانی که به نور آفتاب و گرما نیاز دارید، برخورد کرده اید؟ آیا این امر اتفاقی برای شما پیش آمده است؟ ما اینطور فکر نمی کنیم! همیشه زمان های استراتژیکی در طول سال وجود دارد که بازاریابان حرفه ای به خوبی می دانند مردم به چه چیزی فکر می کنند تا از آن وضعیت در بیایند:  سرمای زمستان، تعطیلات، تعطیلات تابستانی، فصل های استرس زای کار و غیره. در این مدت، شما به عنوان یک مصرف کننده در مورد دور شدن فکر می کنید، بنابراین ما شما را به چیزی که می خواهید می رسانیم.

پاسخگویی

زمان بندی واقعا همه چیز است. در ضمن چابکی، به خصوص در بازاریابی نقش بسزایی دارد. قادر بودن به پاسخ دادن به شرایط سریع یک قدم بزرگ در رقابت قلمداد می شود. همچنین نمونه های بی شماری از زمان پاسخگویی فوق العاده شرکت ها در زمان بحران ها وجود دارد. بدیهی است که شرایط وحشتناک است: بلایای طبیعی و تراژدی. اما، انگیزه اصلی، انتشار بهترین کمپین بازاریابی استراتژیک نیست؛ آن است که واقعا به کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند کمک کنیم. بدون اشاره به برخی از موارد باورنکردنی که مارک ها به سرعت در حین بلایای طبیعی انجام می دهند، نمی توانیم بحثی در مورد زمان پاسخگویی داشته باشیم. پس از طوفان شنی، Tide کامیون های لباسشویی رایگان را به سمت ساحل ارسال می کرد تا ساکنان بدون قدرت بتوانند لباس های خود را بشورند. نمایش های تلویزیونی، در طول برنامه های معمول خود برای تعهد به کسانی که نیازمند هستند، متعهد می شوند. مارک ها و شرکت ها برای کمک به تلاش های امداد رسانی، منابع، پول و نیروی انسانی را تامین می کنند.

چرخه کسب و کار

تجزیه و تحلیل کسب و کار شما می تواند بینش ارزشمندی در مورد زمان بندی امور بازاریابی استراتژیک شما ارائه دهد. اخیرا شرکتی به نام Software Advise داده های آنلاین خود را تجزیه و تحلیل کرده است و “گزارش رفتار خریداران آنلاین B2B” را منتشر کرده است. تجزیه و تحلیل آنها برای بسیاری از بازاریابان ارزشمند است، همچنین برای کسب و کار خود ارزشمند است، زیرا آنها به طور کامل در طول هفته و سال زمانی که مردم با آنها مشارکت می کنند را درک می کنند.به طور کامل تجزیه و تحلیل کسب و کار شما و چرخه فروش می تواند بخش ارزشمندی از اطلاعات از جمله چرخه فروش را در دوره های خرید مربوط به محصول یا خدمات شما و زمانی که مردم بیشتر با نام تجاری شما درگیر هستند را ارایه دهد. این اطلاعات می تواند به شما در زمان استراتژیک بازاریابی در طول سال کمک کند. چنانچه تصمیم گیری برای خرید 3 ماه به طول بیانجامد و شما خرید اکثر مردم را در اسفند ماه در نظر بگیرید، پس شما باید معاشرت با مشتریان را از آذر ماه یا دی ماه شروع کنید.

نتیجه نهایی

اگر خواستید در مورد کمپین بازاریابی استراتژیک خود فکر کنید، به یاد داشته باشید که زمان بندی نقش مهمی دارد، به احتمال زیاد در مواردی که هرگز تصور نمی کنید. اگر شما مخاطبان خود را می شناسید، نام تجاری و اهداف خود را تعیین می کنید، زمان بندی باید به طور طبیعی پیش برود.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =